
Sea the Solution
Als partner binnen het SEASEEDS-consortium - een wetenschappelijk programma onder leiding van Wageningen University & Research (WUR) en gefinancierd door NWO - draagt Brandfriend bij aan de merkontwikkeling en narratiefbouw van Nordseaweed: een Nederlands zeewierinitiatief dat aansluit bij de Europese Green Deal en de ‘Farm to Fork’-strategie.
Building a strong brand identity for seaweed
Nu de Noordzee zich ontwikkelt tot een multifunctioneel landschap voor energie én voedselproductie, biedt zeewier een krachtig natuurlijk antwoord: het vangt CO₂ op, ondersteunt de eiwittransitie en maakt circulaire innovatie mogelijk - van voeding tot bioplastics.
Maar om dit potentieel écht te ontsluiten, is maatschappelijke en economische verankering cruciaal. En dat begint volgens ons bij een heldere merkidentiteit.

Foodpioneers Jennifer Breaton and Rebecca Wiering, Seafarmers.

Foodpioneers Jennifer Breaton and Rebecca Wiering, Seafarmers.
Bren Smith, Oceanfarmer and cofounder of Greenwave.

Bren Smith, Oceanfarmer and cofounder of Greenwave.

© Jill Pegnataro for GreenWave.

© North Sea Farmers (NSF) is dedicated to fostering success in the European seaweed industry.

© North Sea Farmers (NSF).

© North Sea Farmers (NSF).
Nordseaweed -
Branding the blue economy
Brandfriend begeleidt de strategische ontwikkeling van Nordseaweed tot een paraplumerk, geworteld in herkomst, ecologie en geloofwaardigheid.
Met onze archetypische methodiek vertalen we deze complexe waardepropositie naar een samenhangend merkverhaal, een merkstructuur en een symbolische merktaal -toepasbaar in ketens als food, feed, farma en biostimulanten.
Daar waar duurzaamheid en identiteit samenkomen, ontstaat het fundament voor échte systeemverandering.